Kwaliteit/ klachtenregeling
Kwaliteit
De kwaliteit van onze zorg wordt op de volgende manier gewaarborgd. Wij werken vanuit een franchiseformule, samen met de Driestroom. Ons gezinshuis is een zelfstandige onderneming die gebruik maakt van het kwaliteitssysteem zoals De Driestroom dit aanbiedt. De zorgaanpak wordt regelmatig getoetst en waar nodig bijgestuurd. Wij kunnen door de stichting De Driestroom terugvallen op een netwerk van zorgprofessionals.
De Driestroom
Keurmerk Gezinshuizen zijn bij uitstek de plek waar uithuisgeplaatste kinderen de helende kracht van het gewone leven ervaren.
Gezinshuisouders stellen hun huis, hart en dagelijks leven open. Bij dit werk is een goede organisatie van het gezinshuis van belang én dat er kwalitatief hoogwaardige professionele (jeugd)zorg wordt geboden aan de jeugdige. Het Keurmerk Gezinshuizen is er voor dit aspect: Het bereiken, ontwikkelen en vasthouden van kwaliteit van een gezinshuis.

Vertrouwenspersoon
Voor de kinderen/jongeren en hun ouders/netwerk is er een onafhankelijk vertrouwenspersoon aangesteld. De vertrouwenspersoon is aangesloten bij het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg. Deze komt minimaal vier keer per jaar langs in ons gezinshuis.

Klachten
Wij zijn een kleine organisatie en zetten ons in om de beste hulpverlening te bieden.
Toch kan het zijn dat er ontevredenheid is over de manier van handelen. Mocht dit het geval zijn, dan hopen wij dat u met ons in gesprek wilt gaan om dit samen op te lossen. Wij zullen hier altijd objectief tegenover en voor open staan. Het gaat tenslotte om het welzijn van de kinderen en hun gezin/netwerk. Dit staat bij ons voorop.
Mocht het niet lukken om er samen uit te komen, dan kunt u een formele klacht indienen.
Hiervoor verwijzen wij naar het klachtenprotocol.

Privacy
Wij werken natuurlijk volgens de AVG-privacywet.
Kwaliteit/ klachtenregeling
De kwaliteit van onze zorg wordt op de volgende manier gewaarborgd. Wij werken vanuit een franchiseformule, samen met de Driestroom. Ons gezinshuis is een zelfstandige onderneming die gebruik maakt van het kwaliteitssysteem zoals De Driestroom dit aanbiedt. De zorgaanpak wordt regelmatig getoetst en waar nodig bijgestuurd. Wij kunnen door de stichting De Driestroom terugvallen op een netwerk van zorgprofessionals.
De Driestroom
Keurmerk Gezinshuizen zijn bij uitstek de plek waar uithuisgeplaatste kinderen de helende kracht van het gewone leven ervaren.
Gezinshuisouders stellen hun huis, hart en dagelijks leven open. Bij dit werk is een goede organisatie van het gezinshuis van belang én dat er kwalitatief hoogwaardige professionele (jeugd)zorg wordt geboden aan de jeugdige. Het Keurmerk Gezinshuizen is er voor dit aspect: Het bereiken, ontwikkelen en vasthouden van kwaliteit van een gezinshuis.

Vertrouwenspersoon
Voor de kinderen/jongeren en hun ouders/netwerk is er een onafhankelijk vertrouwenspersoon aangesteld. De vertrouwenspersoon is aangesloten bij het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg. Deze komt minimaal vier keer per jaar langs in ons gezinshuis.

Klachten
Wij zijn een kleine organisatie en zetten ons in om de beste hulpverlening te bieden.
Toch kan het zijn dat er ontevredenheid is over de manier van handelen. Mocht dit het geval zijn, dan hopen wij dat u met ons in gesprek wilt gaan om dit samen op te lossen. Wij zullen hier altijd objectief tegenover en voor open staan. Het gaat tenslotte om het welzijn van de kinderen en hun gezin/netwerk. Dit staat bij ons voorop.
Mocht het niet lukken om er samen uit te komen, dan kunt u een formele klacht indienen.
Hiervoor verwijzen wij naar het klachtenprotocol.

Privacy
Wij werken natuurlijk volgens de AVG-privacywet.